השבוע נפגשתי עם לירז ישראלי, מנהלת מותג ותקשורת שיווקית בחברה ידועה ועוסקת בתדמית חיצונית לארגון, לירז ואני שוחחנו על המשותף בין בניית מותג ארגוני למיתוג אישי.
- לירז, הסבירי לנו מה משמעות הביטוי מיתוג אישי?
מיתוג אישי הוא ביטוי שטבע טום פיטרס במאמר The Brand Called You בשנת 1997, שזה סטייט אוף מיינד – הלך רוח בו אדם הוא מותג, וככזה הוא מביא איתו ערכים, יכולות ומייצר אצל מי שבא איתו במגע תחושות חזרה, המיתוג האישי עוזר לקדם אותנו בכל עולמות התוכן בחיים שלנו.
- מה ההבדל בין בניית מותג לבין מיתוג אישי?
יש המון מן הדומה – בשניהם בונים מותג שאליו יוצקים עולם שלם של ערכים ותכונות. אך בעוד המוצר צריך לשמור על המהות שלו, האדם הוא ורסטילי, דינאמי ומשתנה , מתחדש כל הזמן ומשנה את המותג שלו בהתאם לעולם התוכן שבו הוא נמצא באותו רגע. למשל בסביבה העיסקית שלו מול הלקוחות הוא נתפס ככריש, בעל חושים חדים ומול העובדים הוא יכול לשדר מנהל מנהיג, אמפטי ומכיל.
- מה למדת מהניסיון שלך שהכי חשוב במיתוג אישי?
בעיניי, הדבר הכי חשוב זה Walk the talk , לייצג את המותג שהוא באמת את.ה,
להקרין החוצה את המהות האמיתית והטובה של סט התכונות שלך, ולא להציג מצג שווא.
- מה הטיפ הכי חשוב לדעתך כדי לייצר מיתוג אישי?
לבנות תוכנית למיתוג האישי שלנו שגוזרת את כל המשמעויות איך אנחנו רוצים להיתפס, ומה הרושם שחשוב לנו שאנשים יקבלו מאיתנו, מה הידע שחסר לנו ולהשלים אותו כחלק מהתוכנית פעולה, בנוסף, לזכור שבארגון אנחנו נמדדים לא רק על האופן בו ביצענו משימה אלא גם על איך – איך תקשרנו אותה, איך באנו לידי ביטוי מול אחרים, איך הייתה החוויה שלהם מהעבודה עמנו.
- האם מיתוג אישי הוא רק נוגע למקום העבודה?
מיתוג אישי נוגע לכל המהות שלנו כבני אדם. מי אנחנו בעבודה, מול החברים, בני המשפחה ומול בני הזוג. חשוב שנדע לקחת את הטוב מכל עולם כזה ולייצר מותג אישי מוצלח, שמעלה אצל אנשים חוויה חיובית ומעוררת השראה.
לסיכום, השקעה בבניית מיתוג אישי מאפשרת לכם להתפתח באופן מתמיד ולהנות מהדרך, השקיעו בו, בעצמכם.