סגנונות תקשורת במקום העבודה

אז איך זה אצלכם בעבודה? את מי מקדמים בתפקיד, האם את העובד/ת המקצועי/ת ביותר או את המקורב/ת ברמה החברתית למנכ"לי/ת? האם השיח בין העובדים ישיר ופתוח או מאופק ומרצה? מהם הכללים במקום עבודתכם והאם אתם נוהגים על פיהם?

לכל מקום עבודה יש סגנון תקשורת אשר מציג כללים פורמליים ובלתי פורמליים המקובלים בו, ככל שתכירו אותם ותנהגו לפיהם סביר כי תשיגו הערכה ותבלטו לחיוב, ואילו אם תמרדו או תסתרו אותם סביר כי תעוררו התנגדויות ותמצאו את עצמכם מתוסכלים מהר מאוד גם אם לדעתכם הצדק אתכם. לכן, במקום העבודה חשוב מאוד ללמוד את השפה המקובלת, התקשורת הארגונית, ולא תמיד זה קל. אז איך בכל זאת?

התקשורת בעבודה מתחילה בצוות הקטן שאליו אתם משתייכים ומגיעה עד להנהלה הבכירה, היא מציגה את היכולת שלכם כעובדים להתחבר לעמיתים הנכונים בעבודה ולבלוט לחיוב בסביבה הארגונית או להיפך, את חוסר היכולת שלכם להשתלב במקום העבודה. לדוגמה, אם בארגון מסוים מקובל לצאת להפסקת הצהריים משותפת ואחד מאנשי הצוות מעדיף לוותר על ארוחת הצהריים ולהמשיך לעבוד, יהיו מקומות עבודה שיעריכו זאת ויראו בו עובד מסור שאכפת לו מעבודתו עד שמוכן להקריב מעצמו ומזמנו, לעומת זאת, יש מקומות עבודה שדווקא יראו בו כעובד מנוכר, שלא יוצר קשרי חברויות והוא עלול למצוא את עצמו מנודה. כמובן שעל הסקאלה הזו יש עוד המון פרשנויות אבל העיקרון החשוב הוא להבין מה מקום עבודתכם מעריך יותר, מי הם אנשי המפתח המשפיעים בו? וכיצד עליכם לנהוג? זכרו, חשוב להיות נאמנים לעצמכם ויחד עם זאת, יש לכבד את הכללים הנהוגים במקום העבודה ולכן, אם תרצו לשנותם עשו זאת בדרך תקינה שתטיב עמכם ועם מקום העבודה גם כן.