בטח אתם מכירים את העובדים האלו שכל הזמן מתלוננים, ששום דבר בסביבת העבודה לא מספק אותם, החל מתוכנת המחשב הישנה שנתקעת תכופות, המטבחון הצר והצפוף, מפגש הפי האוור שמתקיים בדיוק מתי שצריך לשלוח דו"ח חשוב וכלה בישיבות ארוכות ומתמשכות המתקבלות בעיניים עייפות ומה לא.
עובדים שליליים נוטים להיות פחות מוערכים במקומות עבודה, מנהלים תופסים אותם כלא לויאליים וככאלו שמעכירים את האווירה בסביבת העבודה.
לעומת זאת, עובדים מוצלחים יודעים כי יש חשיבות רבה למילים שהם בוחרים ולשפה שמיצרים סביבם, הם יודעים כי לשפה יש יכולת ודאית לשנות אווירה ולכן מקפידים לבחור שפה חיובית המקדמת אותם באור חיובי.
גם אם יצא לכם לחטוא בקיטורים, בפנים חמוצות ובזריקת משפטים ציניים שנונים, נסו אחרת. נסו לסגל לעצמכם שפה עם מילים מקדמות וחיוביות, היו מודעים לנושאי השיחה שאתם מעלים בפני קולגות בעבודה ובחרו היטב באילו שיחות להשתתף, התקרבו לעובדים החיוביים שנמצאים בעבודה ולמדו מה עושה אותם לכאלו.
נכון שלעיתים יש צורך לפרוק ולהוציא תסכול בעבודה, אבל דעו לעשות זאת בצורה חכמה, מכילה, שלא תפגע בתדמית המקצועית והעניינית שלכם, הימנעו משיחות ריכולים, קיטורים וחוסר פרגון.
לא מספיק להיות עובדים מקצועיים וחרוצים, ארגונים מצפים מהעובדים שלהם להיות נאמנים ומחוברים, ולכן גם אם אתם משקיעים מאמצים רבים בעשייה השוטפת בעבודה אבל שומרים על שפה שלילית אל תתפלאו אם לא תקבלו הצטיינות בטקס סוף שנה.
לסיכום, כמה דוגמאות איך אפשר להפוך מילים לגישה חיובית: במקום לומר לא יכול/ה אמרו אוכל לנסות, במקום לומר אי אפשר- אמרו האפשרויות הן. במקום לומר לא כעת- ציינו מתי כן תוכלו להתפנות, במקום לומר לא יודע/ת- הפגינו רצון לבדוק. ובמקום אני לא מסכימ/ה- הציעו את דעתכם.